Общи условия на Програмата Flying Blue

1. Обща информация

Тези условия влизат в сила от 1 април 2009 година.

1.1 Определения


Термините или изразите, използвани в тези условия се определят както следва, освен ако контекстът не указва друго:

"Ер Франс"
се дефинира като Дружество Ер Франс, Дружество с ограничена отговорност, учредено съгласно законите на Франция със седалище на ул. Париж 45, F-95747 Роаси CDG Cedex, Франция, и регистрирано в Търговския регистър на фирмите в Бобини под номер В 420 495 178.

"Награда от авиокомпания" се дефинира като всяка награда осигурена от Ер Франс, КЛМ и партньорските авиокомпании. Наградите от авиокомпаниите включват наградни билети, награди във вид на повишаване в класа  и награди за допълнителен багаж.  

"Авиокомпания партньор" се определя  като всяка авиокомпания партньор на SkyTeam, участващ превозвач или партньор на Flying Blue, за чиито услуги могат да се получат мили за ниво или наградни мили, и/или наградни мили могат да се използват, както е посочено в редовните публикации за Flying Blue.  

„Награда" се дефинира като награда, получена в рамките на Програмата чрез използване на мили в съответствие с процедурите, предвидени в информационните материали за Програмата.

„Наградни мили” се определят като мили, спечелени от Ер Франс, КЛМ, партньорски авиокомпании или парньори, които не са авиокомпании,  в съответствие с процедурите, посочени в информационните материали за Програмата. Наградните мили могат да бъдат използвани за получаване на награди.

„Награда във вид на повишаване в класа"
се определя като награда във вид на повишаване класата на пътуване с едно ниво по-високо от класата, резервирана с платения билет.
"Компания" се определя като Ер Франс и КЛМ,  които са собственици на Програмата и я управляват.

"Ценър за обслужване на клиенти" е всяка една единица,  изцяло упълномощена от страна на компанията за предоставяне на набор от услуги свързани с Програмата.

"Дата на включване" е  датата на попълване и подписване на формуляра от кандидата, или в случай на включване в Програмата по Интернет или електронна поща - датата, на която формулярът е подаден до компанията през Интернет или електронна поща.

"ПРОГРАМАТА" е съкращение на пълното наименование на Програмата за лоялни клиенти Flying Blue на компанията..

"Информационни материали за Програмата"
е общото наименование на следните средства за информация, използвани в Програмата: Брошури за Flying Blue, Flying Blue Новини, Flying Blue писма, Flying Blue уебсайт и Flying Blue формуляри записване.

"Flying Blue партньор"
е всяка авиокомпания, различна от SkyTeam или участващите превозвачи, за чиито услуги могат да бъде спечелени или използвани мили,  както е посочено в редовно издаваните информационни материали за Програмата.

"Общи условия"
са  условията, по които работи Програмата.  

"Златно ниво" (
Gold) се определя като трето ниво в Програмата.Членуващият отговаря на това ниво и има право на услугите и облагите, произтичащи от него, ако е спечелил или е пропътувал в рамките на една календарна година (1) 40 000 мили за ниво или има направени 30 квалифициращи полета, от членове с пощенски адреси за получаване на информационните материалите за Програмата извън континентална Франция или Монако, или (2) 60 000 мили за ниво или 30 квалифициращи полета от членове с пощенски адреси за получаване на информационните материалите за Програмата  в континентална Франция или Монако. Услугите и облагите, произтичащи от това ниво са посочени в информационните материали за Програмата.

"Слонова кост"(Ivory) е името на първото или базовото ниво в Програмата. Членовете автоматично се включват на това ниво. Услугите и облагите, произтичащи от това ниво са посочени в информационните материали за Програмата.

"КЛМ"
се дефинира като Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (КЛМ Кралски холандски авиолинии), акционерно дружество, учредено съгласно законите на Холандия, номер 33014286 в Търговския регистър на Амстердам, с главен офис в Холандия, ул. Амстердамвег 55, Амстелвеен.

"Мили за ниво” се определят като мили, които се прибавят към нивото на членуващия в Програмата. Мили за ниво се получават от полети на Ер Франс, КЛМ, партньори на SkyTeam и участващите превозвачи, с изключение на Ер Калин (Air Calin). Мили, получени от картата за разплащане на  Ер Франс-КЛМ  "Златна Американ Експрес " (за притежатели на френска банкова сметка), също се определят като мили за ниво. Използването на карта Американ Експрес Flying Blue (за притежатели на холандска банкова сметка) добавя само наградни мили.  

"Член" се дефинира като член на Програмата, чието име е отпечатано върху картата и на  който е бил предоставен регистрационен номер. Само членове имат право да се възползват от услугите и облагите, предложени в Програмата.

"Членска карта"
и "карта" се определят като членската карта на Програмата, която се издава и разпространява от компанията след приемането на формуляра за Програмата.  

"Мили”
се определят като наградни мили и мили за ниво. Милята е мерната единица за разстояние.
"Партньор, който не е авиокомпания" се дефинира като партньор, различен от SkyTeam или партньорските авиокомпании, за чийто услуги могат да бъдат спечелени или използвани наградни мили, както е посочено в издаваните информационни материали за Програмата.

"Участващ превозвач" се дефинира като авиокомпания -партньор, която участва  в Програмата и я използва  за лоялни клиенти. Участващите превозвачи са Кения Еъруейс, Еър Калин и Еър Юръп. Този списък може да бъде променен по всяко време.

"Партньор" се дефинира като авиокомпания и партньор, който не е авиокомпания.  

"ПИН"
се определя като Персонален Идентификационен Номер, който осигурява достъп в Интернет до личната сметка на членовете.  

"Платинум"(Platinum) се определя като най-специалното и най-високото (четвърто) ниво в Програмата.  Членуващият отговаря на това ниво и има право на услугите и облагите, произтичащи от него, ако е спечелил или пропътувал в рамките на една календарна година  (1) 70 000 мили за ниво или има направени 60 квалифициращи полета за членове с пощенски адреси за получаване на информационните материали за Програмата извън континентална Франция или Монако, или (2) 90 000 мили за ниво или 60 квалифициращи полета за членове с пощенски адреси за получаване на информационните материали за Програмата  в континентална Франция или Монако.
Услугите и облагите, произтичащи от това ниво са посочени в информационните материали за Програмата.
"Програма" се определя като Програмата за лоялни клиети Flying Blue, въведена през 2005  и разработена  с цел да възнагради членове, които пътуват често с Ер Франс, КЛМ или техните партньори-авиокомпании и да възнаградят членовете, които използват услуги, предоставяни от партньори, които не са авиокомпании.
"Промоционални оферти" се дефинират като специални временни предложения, които дават възможност на членовете да спечелят допълнителни мили за ниво и/или наградни мили, да изполват намален брой наградни мили, когато поръчват награди или да използват други допълнителни облаги.

"Квалифициращ полет" се дефинира като полет, направен от  Ер Франс, КЛМ, партньори на  SkyTeam и участващите превозвачи без Ер Калин (Air Calin), с изключение на вътрешните полети във Франция, направени от членове с пощенски адреси за получаване на информационните материали за Програмата  в континентална Франция или Монако, и за които могат да се спечелят наградни мили и мили за ниво.  

"Сребро" (
Silver) е определението за  второ ниво на Програмата. Членуващият отговаря на това ниво и има право на услугите и облагите, произтичащи от него, ако е спечелил или пропътувал в рамките на една календарна година  (1) 25 000 мили за ниво или има направени 15 квалифициращи полета за членове с пощенски адреси за получаване на материалите за Програмата  извън континентална Франция или Монако, или (2) 30 000 мили за ниво или 15 квалифициращи полета от членове с пощенски адреси  за получаване на материалите за Програмата в континентална Франция, или Монако.
Услугите и облагите, произтичащи от това ниво са посочени в информационните материали за Програмата.

"SkyTeam" се дефинира като Ер Франс, КЛМ и другите авиокомпании в групата: Аеромексико, Аерофлот, Алиталия, Делта, Ер Корея, Чешки авиолинии. Участието в този алианс от авиокомпании, известен като SkyTeam, може да бъде променян.

"SkyTeam партньор"
се дефинира като всяка авиокомпания, член на SkyTeam, различна от Ер Франс и КЛМ,  за чието обслужване могат да се спечелят мили за ниво и наградни мили, а също могат да бъдат  използвани наградни мили.  


1.2 Общи условия


1.2.1 Общите условия определят договорните отношения между авиокомпанията и всеки отделен член. Компанията, действайки добросъвестно, си запазва правото да отмени или замени Програмата, както и правото да промени или измени Програмата, Общите условия и правила, информационните материали за Програмата, структурата за натрупване на мили за ниво и наградни мили, структурата на наградите, структурата за използването на наградните мили, участието на всеки един партньор в Програмата  или процедурите по Програмата,  които са описани в същата. Никакви искове за щети не могат да се предявяват срещу компанията от членовете в резултат на специфични промени, произтичащи от определени закони в отделни държави. Уведомление за изменения и допълнения на тези Общи условия ще бъде посочено в информационните материали за Програмата. Тези общи условия и всички изменения се считат за одобрени, ако членуващият използва членската си  карта, поръчва или използва по някакъв начин награда или облага,  предлагана от Програмата, или ако няма регистрирано писмено възражение в рамките на 30 дни от уведомяването. Ако някой член не приема измененията на Програмата, той може да прекрати членството си, както е посочено в параграф 1.2.2.

1.2.2
Всяка една от страните може да прекрати договореното споразумение  в писмена форма по всяко време. Общите условия и правила ще продължат да определят изпълнението на Програмата дори след прекратяване на договорните отношения. Ако членуващият прекрати споразумението, то той трябва да върне членската карта срязана на две половини на компанията. При получаване и, компанията ще прекрати членството, при което членът има шест месеца, считано от датата на прекратяване да използва  всички натрупани наградни мили. Ако компанията прекрати споразумението, всички мили за нива и наградни мили ще загубят валидност след шест месеца, считано от уведомлението за прекратяване. Ако членът направи опити за злоупотреба, нарушава правилата за награждаване, както е посочено в информационните материали за Програмата или нарушава правилата съгласно 1.4.8, всички мили за ниво и наградни мили губят своята валидност веднага, след като компанията издаде известие за прекратяване.

1.2.3
Компанията ще положи разумни усилия, за да даде на членовете предизвестие за прекратяване на Програмата.

1.2.4 Компанията ще полага разумни усилия, за да гарантира, че наградите, облагите и възможностите да печелят мили за ниво и наградни мили, които се ракламират като възможни на членовете, действително ще бъдат на разположение. Въпреки това, Ер Франс, КЛМ или техните партньори могат едностранно да ограничат размера на наградата, която се предлага, а компанията не може да гарантира, че тези средства ще бъдат на разположение. Следователно членуващият може да установи, че няма наличност на свободни места за даден полет или че дадена награда не е на разположение.

1.2.5 Всички предложени награди и облаги  са предмет на промяна и наличност, включително забранените дати, посочени в информационните материали за Програмата. Могат да бъдат наложени местни ограничения и/или промени. Награди, облаги и възможности да спечелят мили за ниво или наградни мили, предложени на членовете, са или могат да бъдат предоставени от партньори, с които компанията има споразумение, но над които не упражнява контрол.  

1.2.6 Награди, облаги и възможности да спечелят и използват мили за ниво и наградни мили, ще бъдат предмет на общите условия и правила на партньора, осигуряващ промотираните средства. Тези общи условия и правила се изпращат на членуващия, когато същият представи искане за тях като към свой партньор. Всички полети на Ер Франс ще бъдат предмет на условията за превоз на Ер Франс, които са на разположение на www.airfrance.com. Всички КЛМ полети ще бъдат предмет на условията за превоз на КЛМ, която е регистрирана в Районния съд в Хага и ще бъдат изпратени на членуващия при поискване.

1.2.7 Компанията и нейните партньори  си запазват правото да правят промоционални оферти за групи от членове въз основа на тяхната активност по Програмата  включително, но не само ограничавайки се до осъществени полети, хотелски престои, наем на автомобили и географско местоположение. Промоционалните оферти не са валидни в комбинация с други промоционални оферти. Ще се прилагат промоционалните оферти, които са най-подходящи за членовете.  

1.2.8 На 31 декември всяка година ще се определя нивото в Програмата, на което даден член има право през следващата година, в зависимост от броя на натрупаните мили за ниво или броя на квалифициращите полети, направени от 1 януари до 31 декември на текущата година. Адресът, който се отчита при определяне нивото на даден член е пощенския адрес за получаване на информационните материали за Програмата. Всички натрупани мили за ниво и квалифициращи полети ще бъдат приспаднати от сметката на дадения член, освен ако не е посочено друго в материалите за Програмата.  Ако даден член не е спечелил никакви мили за ниво през годината, то този член ще бъде понижен до базовото ниво - Слонова кост. Ако даден член е спечелил мили за ниво през годината, но не достатъчно, за да си запази сегашното ниво на членство, то той  ще бъде понижен до по-ниската степен  според правилата, определени в настоящите Общи условия.

1.2.9 За членовете на ниво Слонова кост, наградните мили са с валидност 20 месеца.
Само натрупване на мили от полетите на Ер Франс, КЛМ, партньорите и участващи превозвачи от SkyTeam или друга активност, определена като квалифицираща в информационните материали за Програмата, се признава за удължаване на валидността.  Компанията си запазва правото да анулира наградните мили след 20 месеца без регистриране на активност по сметката на членуващия. Негово задължение  е да проверява изтичането на валидността на неговите мили.  

1.2.10
След период от 6 години на неначисляване на наградни мили от даден член, компанията си запазва правото едностранно да прекрати членството.

1.2.11  Извлечение за изминатите мили се предоставя на членовете  въз основа на тяхната активност в Програмата. Компанията си запазва правото да променя по всяко време периодите, в които се предоставят такива извлечения. Дубликати не се предоставят. Получената информация от извлеченията за изминатите мили, включително, но не само по пощата, системата за гласово отговаряне и уебсайта, е само с индикативен характер. Мили могат да се натрупват само от членове, чиито пощенски адрес е в страна, в която се прилага Програмата.
 
1.2.12 В случай на смърт на членуващ, компанията трябва да закрие съответната сметка (акаунт) след получаване на сертификат за смърт.


1.3 Включване
в Програмата

1.3.1
Програмата е отворена само за лица на възраст 2 години или повече поради спазване на местните закони и родителско или настойническо одобрение, където е необходимо. Специална програма, наречена "Flying Blue Jeune" e алтернатива, която се предлага на лица на възраст между 2 и 24 години с пощенски адрес във Франция, Мароко, Тунис или френските презокеански департаменти. Специфичните условия на тази програма могат да бъде получени при поискване от Центъра за обслужване на клиенти.

1.3.2 Един членуващ може да представи само един формуляр за кандидатстване за членство и  може да има само една сметка на свое име. В случай на дублиращи се сметки, сметката с най-ниското ниво или с по-малкото натрупани мили ще бъде анулирана и всички мили за ниво и наградни мили, натрупани по тази сметка ще бъдат прехвърлени в другата сметка.

1.3.3
Сметката и милите, натрупани от съответния членуващ не могат при никакви обстоятелства да се прехвърлят, завещават, предават, продават или комбинират, с или без възнаграждение, с милите по сметката на друго лице, независимо дали това лице е или не е член на Програмата, или с  всякакви други сметки, принадлежащи на дадения членуващ, освен ако не е предвидено друго в разпоредбите.

1.3.4
Квалифициращи полети, направени или използвани не повече от 3 месеца преди датата на подписване на  формуляра, се квалифицират за придобиване правото за натрупване на мили за ниво и наградни мили и съответно трябва да се предяви искане със задна дата, според правилата, определени в 1.4.6.

1.3.5 Членуващият  има задължението да осигури на Компанията правилен пощенски адрес за изпращане на информационните материли за Програмата. Ако даден член промени пощенския си адрес, то същия трябва да уведоми Компанията в писмена форма или чрез интернет страницата на Програмата възможно най-скоро. Тази промяна в адреса трябва да съдържа подписа на членуващия или неговия ПИН, което от двете  е приложимо.

1.3.6
Всяко лице, което отговаря на условията и желае да се присъедини към Програмата, трябва да попълни и подпише заявление за членство в Програмата, което настойникът или представителят трябва да подпише, ако заявителят е непълнолетен.
Всички лица, кандидатстващи за членство в Програмата, се счита, че са запознати и приемат Общите условия.

1.3.7
Компанията си запазва правото да откаже членство на всяко лице, което не отговаря на изискванията за участие в Програмата.

1.3.8
Всяко лице, чието заявление за членство е прието от компанията трябва да получи индивидуална сметка, членски номер и ПИН код за достъп до Интернет и всички други услуги, описани в информационните материали за Програмата.Членският номер  ще се изисква при всяко запитване, засягащо сметката. ПИН кодът ще бъде съобщен на членуващия и единствено и само на него. Членуващият е отговорен за използването на неговия ПИН  код и не трябва да го разкрива пред трети лица.

1.4 Спазването на Програмата

1.4.1
Членуващият  гарантира точността на цялата предоставена информация, включително, но не само, на пощенския адрес,  и е единствено отговорен за всякаква грешна, непълна или  неактуална информация.

1.4.2 Членуващият трябва да предостави валидно доказателство за самоличност, при поискване от компанията. Неизпълнението на това изискване в рамките на разумен срок, определен от компанията, автоматично ще доведе до временно спиране или прекратяване на членството и конфискация на всички натрупани мили за ниво и  наградни мили.

1.4.3
Всички мили за ниво и наградни мили и последващите награди трябва да бъдат получени и използвани в съответствие с правилата и насоките  в настоящите Общи условия. Компанията има последната дума за това дали даден маршрут отговаря на изискванията за натрупване на мили за ниво и наградни мили.  

1.4.4
Мили за ниво и наградни мили няма да бъдат прибавяни при неизползвани, забавени, подправени, загубени, с минал срок на валидност или  възстановени билети или покупки. Мили за ниво и наградни мили няма да бъдат прибавяни, когато дадено лице се регистрира и неправилно идентифицира под името на съществуващ член.

1.4.5 Загуба, кражба или повреда на членската карта трябва незабавно да се съобщават в Центъра за обслужване на клиентите. След уведомяването от членуващия за изгубена, открадната или повредена карта, същата ще бъде заменена. Компанията не носи отговорност за неправомерно използване на картата или невъзможността на притежателя й да се съобрази със съдържанието на тази разпоредба.

1.4.6 Всички претенции за натрупани мили със задна дата следва да бъдат направени в рамките на шест (6) месеца от дадения полет или закупуване на билет. Претенции за натрупани мили със задна дата към партньори трябва да бъдат изпратени в Центъра за обслужване на клиентите чрез обикновена поща или да се направят на уеб сайтовете на партньорите, в съответствие с процедурите, посочени в информационните материали за Програмата. Претенции за натрупани мили със задна дата към партньорски авиокомпании трябва да бъдат придружени с (1) копие от  разписката на пътника или, в случай на електронен билет - документ, наречен "Информация за пътуването" или Обобщение на пътуването и (II) оригиналната бордна карта. Претенции за натрупани мили със задна дата към партньори, които не са авиокомпании, трябва да бъдат подкрепени с оригинал или копие от договор или фактура. Освен това, компанията си запазва правото да изисква по всяко време и други писмени доказателства за натрупването на милите. Претенции за натрупани мили със задна дата през Интернет могат да се правят само за полети, извършени от Ер Франс и КЛМ,  с  AF или KL обозначителни кодове. Никаква кореспонденция не може да се изисква относно претенции за натрупани мили със задна дата. Документи, предоставени на Центъра за обслужване на клиентите, не могат да бъдат върнати; следователно, се препоръчва клиентите да пазят копия.

1.4.7
Всякаква продажба, покупка, брокерски услуги, препродажба, бартер или обмяна на мили за ниво и наградни мили, наградни билети или ваучери за обезщетение е забранена. Нарушителите, включително всеки пътник, който използва  закупена или заменена награда, ще бъдат подведени под отговорност за щети и съдебни разходи.  Милите за ниво, наградните мили и наградите нямат никаква парична стойност и не могат да бъдат разменяни срещу пари.

1.4.8 Нарушение на общите условия за превоз или тарифите на Ер Франс, КЛМ, или всяка партньорска авиокомпания, включително SkyTeam, общите условия на партньорите, които не са авиокомапании, съществено нарушение на Общите условия и правила, злоупотреба с Програмата , включително неспазване на политиките и процедурите по Програмата, продажба или бартер на награди и билети или изопачаване на фактите, свързани с горното, неприлично поведение, включително всяко нежелано поведение или тормоз по отношение на служител на Ер Франс, КЛМ или техните партньори, недисциплинирано поведение на борда или в салоните или при отказ да изпълнят инструкциите на служителите, могат да доведат до анулиране на сметката на членовете и бъдещо лишаване от право на Програмата, конфискация на всички натрупани мили за нива и наградни мили и анулиране на предварително издадени, но неизползвани награди.

1.4.9 Всяко съществено нарушение на Общите условия може да доведе до конфискация на билети или награди по всяко време (включително и по време на самото пътуване) и плащане от членуващия или пътника на съответната пълна такса  за всеки пропътуван сегмент от наградните билети или награди, които са били предмет на злоупотреба.

1.4.10 Във връзка с изпълнението на някои от условията и правилата, регулиращи Програмата, Компанията си запазва правото да предприеме съответните правни действия, каквито смята за необходими срещу съответния член и да си възстанови щетите, адвокатски хонорари и съдебни разноски.

1.4.11 Служители или мениджъри (вкл. техните наследници или правоприемници) на всяка авиокомпания, туристическа агенция или друго физическо или юридическо лице, действащо като или от името на туроператор, не могат да се възползват от настоящите условия и правила за натрупването на  мили или получаване на награди, както и поради  статута си в Програмата, за услугите, предлагани от Ер Франс, КЛМ или от някой от партньорите на специални цени, на намалени цени за служители или на намаления за  служители в туристическата индустрия.  


1.5 Лични данни


1.5.1 Личните данни, свързани с участието на членовете в Програмата ще бъдат обработвани и използвани за цели, обслужващи изпълнението на Програмата в съответствие с приложимите норми за защита на личните данни, като например холандските и френските документи за защита на личните данни ( "Wet Bescherming Persoonsgegevens" и на френския закон от 7 януари 1978 година, изменен на 6 август 2004 година). КЛМ е уведомила холандските власти по защита на данните ('College Bescherming Persoonsgegevens") за обработката на тези лични данни. Ер Франс е уведомила френските власти по защита на данните ( "Commission Nationale Informatique et Libertés" - CNIL) за обработката на тези лични данни.

1.5.2 Личните данни ще се използват и разменят от Ер Франс, КЛМ и  техните партньори  както се изисква от Програмата. Освен това, за да се даде възможност на Ер Франс, КЛМ и техните партньори да предлагат продукти и услуги за целите на директния маркетинг и комуникации, информацията, отнасяща се до членовете и участието на членовете в Програмата може да се предава поверително между Ер Франс, КЛМ и техните партньори за използване единствено и само от тях. Ако даден членуващ не желае да получава оферти от Ер Франс, КЛМ и/или техните партньори, то той може да възрази при определени условия при обработката на данните му, като за тази цел уведоми в писмена форма Центъра за обслужване на клиенти. За повече подробности се насочете към Политиката за защита на личните данни на КЛМ в www.klm.com и към Политиката за сигурност и поверителност на данните на Ер Франс в www.airfrance.com

1.6 Проверка

1.6.1 Компанията си запазва правото да проверява всички сметки  по Програмата по всяко време и без предизвестие на членуващия, за да гарантира спазването на правилата на Програмата и приложимите условия за превоз и/или тарифите.

1.6.2 В случай,  че проверка разкрие несъответствия или нарушения, обработката на награди, натрупването на милите за ниво и наградните мили, извлеченията за натрупаните мили могат да бъдат забавени от Компанията докато несъответствията или нарушенията бъдат разрешени по задоволителен за Компанията начин. Докато се взима това решение, на членовете може да бъде забранено използването на мили, достъп до салони, както и използването на награди, услуги или други облаги, свързани с Програмата, както е определено единствено от Компанията.

1.6.3 Компанията си запазва правото да уведоми служителите по сигурността на Ер Франс, КЛМ, SkyTeam или всяка авиокомпания партньор за лошото поведение на членуващия или за несъответствията в неговата сметка.
1.6.4 Компанията си запазва правото да обменя информация с партньори или техните представители за целите на проверката.  

1.7 Отговорност

1.7.1
Компанията не поема никаква отговорност по отношение на всякакви щети, смърт, забавяне, телесни повреди или загуби, произтичащи от или във връзка с услуги, награди или облаги, предоставени  или непредоставени от Ер Франс, КЛМ, или от партньори по Програмата, които не са авиокомпании, освен в случаите, в които такива щети или загуби, произтичат от небрежност от страна на Компанията или са причинени умишлено от Компанията, или поради груба небрежност и със знанието, че вероятно ще доведат до щета, освен ако не е предвидено друго от Варшавската конвенция (изменена) или от Конвенцията от Монреал, която от двете е приложима. Всеки иск трябва да бъде подаван директно към партньора.

1.7.2
Освен ако не е предвидено друго в точки 1.2 и 1.7.1 по-горе, Компанията не носи никаква отговорност за загуби или щети, резултат от прекратяването или промяната в Програмата или за оттегляне от Програмата на Ер Франс, КЛМ или на някой от партньорите. Компанията полага разумни усилия, за да информира членовете за такива промени или оттегляния  колкото е възможно по-скоро.

1.7.3
Ако Компанията или някой партньор неправилно отказва да начисли мили, награди или някакви други облаги, специалното обезщетение на членуващия ще бъде незабавното начисляване на неправомерно отказан кредит за мили, награда от Компанията при наличност  или други разумни, алтернативни и съпоставими обезщетения, както е определено от Компанията, или повторно кредитиране на използваните наградни мили, по избор на членуващия. В случай на някой от посочените неправомерни откази, отговорността на Ер Франс, КЛМ или някои партньор се ограничава до стойността на определената награда  и обезщетения се предприемат изключително под формата на награда или повторно кредитиране на стойността в наградни мили.

1.7.4
Законодателството, приложимо в някои страни може да наложи ограничения относно условията за изпълнение или членството в Програмата. Поради местните закони и разпоредби, Компанията може да не е в състояние да предостави Програмата или на части от нея в определени държави или за определени лица. Компанията не носи отговорност при спазване на такива местни закони и съответно си запазва правото да прекрати участието на членове в Програмата и да анулира милите за ниво и наградните мили, които този член може да е натрупал.

1.7.5 Членуващият носи отговорност за всички искове от трети страни, включително на данъчните органи, които произтичат от членството в Програмата.

2. Печелене на мили

2.1 Мили, спечелени от членуващите ще бъдат заверявани по тяхната сметка, независимо от самоличността на физическо или юридическо лице, което плаща за билетите или услугите, при условие че членуващият е представил членския номер при резервиране на полета, към момента на издаване на билета,  при регистрация за полета и/или при подписването на договора за предоставяне на услуги от някой от партньорите. Членовете са лично отговорни за информирането на всяко трето лице или юридическо лице, което заплаща билетите, сделките или услугите включително, но не единствено  работодателя на членуващия по отношение на милите и предимствата, получени по Програмата.

2.2
Всеки член следва да се увери, че милите са били надлежно заверени по неговата сметка от извлечението за натрупани мили чрез Интернет или чрез Центъра за обслужване на клиенти.

2.3
Компанията си запазва правото да намали сметката на всеки член, който е придобил мили неправомерно.

2.4
Освен ако не е посочено друго в информационните материали за Програмата, полети, които отговарят на изискванията за натрупване на мили са (1) редовни полети с обозначителния код AF или KL  на Ер Франс или КЛМ  (мили за ниво и наградни мили) (2) редовни полети с партньорски номер на полет на  SkyTeam, осъществени от Ер Франс, КЛМ или партньори от SkyTeam  (мили за ниво и наградни мили) (3) редовни полети с участващ превозвач - с изключение на Ер Калин - полет, осъществен от този участващ превозвач или от Ер Франс и КЛМ (мили за ниво и наградни мили) (4) редовни полети с партньорски номер на полета, извършени от Flying Blue партньор или от AF или KLM или с въздушен полет Ер Калин, извършен от ЕР Калин или от Ер Франс и КЛМ (само наградни мили). Натрупването на мили за ниво и наградни мили може да бъде намалявано или напълно изключено за  някои определени класи или видове тарифи на извършените от Ер Франс, КЛМ или на авиокомпания партньор полети, както е посочено в информационните материали за Програмата. Непублични тарифи не се приемат за натрупване на мили. По-специално, наградни билети, намалени цени в туристическата идустрия, безплатни или нетърговски билети, военни или правителствени билети са изключени от правото за натрупване на мили. Всички услуги, предоставяни от партньори, които не са авиокомпании, отговарят на изискванията за натрупване на наградни мили при условията, посочени в информационните материали за Програмата. Всички услуги, предоставяни от  партньори, които не са авиокомпаниии  с намалени цени за служителите не отговарят на изискванията за натрупване на наградни мили.
2.5 В случай на анулиране на полета поради причини извън контрола на Ер Франс, КЛМ,  SkyTeam или други партньорски авиокомпании, включително, но не само поради атмосферните условия, трудови спорове или причини за сигурност, членовете няма да получат допълнителни наградни мили.  

2.6 Всички мили за ниво, наградни мили и последващите награди трябва да бъдат получени и използвани според правилата и насоките в тези Общи условия.

2.7
Всеки членуващ трябва действително да пътува, за да спечели мили за ниво и наградни мили. Мили за ниво и наградни мили няма да бъдат начислявани за неизползвани, конфискувани, подправени, изгубени, с минал срок на валидност или възстановени билети. Даден член може да получи мили за ниво и наградни мили само за осъществения полет, дори ако членуващият закупи билети за други хора или закупи няколко места от един и същ полет. По изключение на полетите, осъществени от Ер Франс и КЛМ, членуващият може да спечели наградни мили  в случай на резервация за допълнително място (за носилка, за транспортиране на чуплив свръхбагаж в кабината, за човек с наднормено тегло ...) при условие, че допълнителното място е резервирано на същото име като на  членуващия и в същата класа. В случай на прехвърляне към друг полет поради непредвидени обстоятелства, членуващият ще спечели мили за ниво и наградни мили за полета, който е  бил резервиран първоначално, а не за действително пролетяния маршрут. Сметката на членуващия може да се заверява само веднъж за всеки осъществен полет и само веднъж за всяка използвана услуга.

2.8
В случай на повишаване в класа ще бъдат спечелени мили за ниво и наградни мили на базата на закупения билет, а не на действителната  класа на пролетяната услуга.

2.9 Както Компанията се опитва да предоставя точна справка на милите, така отговорността на членовете е да запазят необходимите документи, като например бордни карти и пътнически разписки, необходими за начисляване на мили със задна дата.

2.10
Освен ако не е посочено друго от Компанията или партньорските авиокомпании, включително SkyTeam,  потребителите, които са членове и на други програми за лоялност следва да отбележат, че мили на ниво и наградни мили могат да бъдат натрупани само по една програма на полет. В такива случаи, членове следва да избират между програмите за всеки полет.

2.11
В случай, че членуващият е участник в друга програма за лоялност, с която Ер Франс или КЛМ и техните партньори са свързани, то сметката на членуващия не се заверява за същия полет или същата услуга и в двете програми едновременно, освен ако не е предвидено друго в информационните материали за Програмата.

3. Използване на наградни мили за награда

3.1 Когато един член е получил достатъчен брой наградни мили, той може да поиска награда в писмена форма, чрез Интернет или по телефона като посочи името на получателя  в съответствие с процедурите за издаване на наградите, както е посочено в информационните материали за Програмата. Резервацията под формата на награда и процедурите по кандидатстване могат да бъдат променени от Компанията.  


3.2 Наградите са валидни за период от 12 месеца от датата на издаване на наградата, с някои изключения, като специални промоционални оферти или тези, обявени на специфичен пазар (информация, предоставена на вътрешния пазар). Никаква промяна или анулиране не е разрешено за наградите, непредоставяни от авиокомпаниите. След като билетът е бил издаден, членуващият може при определени условия  да промени или анулира своя награден билет преди заминаването на първия сегмент от полета, но трябва да направи това, като уведоми Центъра за обслужване на клиентите. След като пътуването е започнало може да бъде променена само датата. Тези правила не се прилагат в случай на промоционални оферти (като например Web@wards, Promo Duo..). След датата на връщане, ако пътуването не е било извършено, наградата на авиокомпанията вече не е валидна и не може да бъде възстановена. Промяна на получателя не може да бъде прието в никакъв случай. Може да се приложи административна такса в случай на промяна и/или анулация,  както е определено в информационните материлаи за Програмата, освен в надлежно доказани случаи на (I) смърт или тежко заболяване, сериозни усложнения по време на бременност, или сериозна вреда на членуващия, един на участниците в наградата или пряк член на семейството, или  (II) пожар, кражба чрез взлом, буря или всякакво друго сериозно събитие, което не позволява на членуващия да пътува. Членовете са длъжни да предоставят документи, удостоверяващи предходното до разумно удовлетворение на Компанията.

3.3
Всички награди от авиокомпании трябва да бъдат взети по маршрути, оперирани от Ер Франс, КЛМ или партньорските авиокомпании. Наградите от авиокомпании могат да бъдат ограничени за определени полети със споделен обозначителен код на Ер Франс и КЛМ. Самолетните билети на партньорските авиокомпании трябва да бъдат поръчани поне 2 седмици преди отпътуването. Награди от партньори, които не са авиокомпании трябва да се изискат най-малко 2 седмици преди датата на употреба. Мили се приспадат при издаването на награда (награден билет или повишение в класа) или ваучер (награда от партньори, които не са авиокомпании). Не се разрешава поставянето на членове в списъци за изчакване.  

3.4 Всички сегменти на полета, които са част от една и съща награда трябва да се резервират по едно и също време.

3.5
За да  пътувате с дете по-малко от две (2) годишна възраст,  възрастният, който пътува с награден билет трябва да направи резервация за детето в авиокомпанията - издател на билета награда, в съответствие с приложимите тарифни цени на въпросната авиокомпания. Такава резервация не може да се направи от Центъра за обслужване на клиентите.

3.6
Бенефициент, който има право на намаление при пътуване (дете, студент, пенсионер и т.н.) не може да получи намаление на броя на наградните мили, нужни за награден билет.  

3.7 Наградни билети и повишаване в класа не се прехвърлят и не могат да се използват за друга авиокомпания, различна от авиокомпанията, чиито обозначителен код е посочен на билета, освен ако не е решено друго от авиокомпанията по нейно усмотрение.

3.8 Загубени, откраднати или с минал срок на валидност награди няма да бъдат възстановявани, заменяни или удължавани.

3.9 Един членуващ може да поиска повишаване в класа за допустим полет на авиокомпанията, предлагаща тази награда, както е определено в информационните материали за Програмата, при условие че членуващият има потвърден (не в листа на чакащите) и издаден на пълна цена билет. Един членуващ може да приспадне наградни мили само за едно повишаване в класа на полет. Поради това е невъзможно да има двойно повишаване в класа от икономична на първа класа. Повишаване в класа се издава единствено на името на членуващия или на всеки, който пътува с него на същия полет.

3.10 Членуващият или получателят на наградата е отговорен за изплащането на всички приложими данъци, такси, налози и /или допълнителни такси, свързани с издаването или използването на дадена награда (включително, но не се ограничаващо се  до митнически контрол, сигурност, земеделие, гориво и такси при напускане) и получаването на необходимите документи за пътуване, включително виза, ваксинация и застраховка. Освен това, членуващият или получателят трябва да се придържат към всяко законово или друго специфично изискване за дадена страна и да проверят митническите формалности, които са в сила в страната, за която пътуват.

3.11
Само и единствено членуващият има право да подаде молба за награда.
Членуващият може да поръча награда или за себе си или за друго лице, посочено от членуващия в момента на поискването на наградата  при спазване на сроковете и условията на Програмата. В случай, че членуващият е юридически неправоспособен (малолетен или възрастен), молбата за наградата трябва да бъде подписана от законен настойник или негов представител.

3.12 Ако определен членуващ има оплакване отностно използването на наградата, той трябва да уведоми за това в писмена форма Центъра за обслужване на клиенти в срок от 21 дни от използването на наградата.  

3.13 В зависимост от вида на наградата, наградите от авиокомпании ще бъдат  изпратени на имейл адреса, посочен от членуващия или получени в избрано летище или офис за продажба на билети, на който е позволено да издава наградни билети. Веднага след като бъде разгледана молбата за награда, необходимите мили се приспадат от членската сметка  в съответствие със скалата в сила от датата на молбата, като първо се използват милите с най-ранна дата. Вътрешни затруднения биха могли да доведат до по-късно приспадане от сметките.  Ако билетите се издават от клонове или агенции на Ер Франс или КЛМ, членовете трябва да покажат своята карта. Ако лицето, което получава билета не е самият членуващ, това лице трябва да представи  за получаването на всеки билет освен картата на членуващия (или нейно копие), доказателство за самоличността на членуващия и саморъчно подписана от него декларация, че разрешава това получаване. Тази процедура може да бъде променена или прекратена по всяко време от компанията. Награди от партньори, които не са авиокомпании се издават и изпращат на членовете на пощенския им адрес. Компанията не може да бъде държана отговорна за забавяния или загуби, причинени от пощенските услуги или от страна на митнически процедури.

3.14 Наградни билети се издават за (1) еднопосочен полет, (2) полет отиване и връщане или (III) на "полет отиване и връщане от различни места" от Ер Франс, КЛМ и/или партньорските авиокомпании, които следват най-прекия маршрут в двете посоки на пътуването в съответствие със схемите и условията, посочени в информационните материали за Програмата. Според  условията, посочени в информационните материали за Програмата, може да има прекъсване на пътуването (междинно кацане).
"Полет отиване и връщане от различни места" е полет за отиване и връщане, в който точките на излитане и кацане са различни, но в рамките на една и съща наградна зона, или когато първоначалното място за обратния полет е различно от мястото на пристигане на заминаващия полет, но в рамките на една и съща наградна зона. Освен това, наградни билети могат да се издават и за "околосветско пътуване" от Ер Франс, КЛМ или някои от партньорите, определени в информационните материали за Програмата  и по принцип ще бъдат за една и съща класа през цялото пътуване и трябва да включват точка в средата на пътуването, като това е мястото, където завършва пътуването в едната посока и където започва пътуването към дома, освен ако не е предвидено друго в материалите за Програмата. Броят на възможните прекъсвания в пътуването (междинни кацания) за такива билети за "околосветско пътешествие" се определят в момента на резервацията. Всички наградни билети са предмет на промени според правата на въздушното движение или според решенията, взети от гореспоменатите авиокомпании на базата на разумната си преценка да затворят определени полетни сегменти.

3.15
Награди под формата на допълнителен разрешен багаж е допълнителното разрешение за тегло на багажа от 5 кг над нормално разрешените за предплатената класа или за статуса на членуващия в Програмата. Допълнителни награди за багаж са валидни само за определени Ер Франс, КЛМ и полети на избрани партньори, с изключение на маршрутите, където е възприет принципа за „брой багаж”.  Само членуващият или лице, принадлежащо към семейството на членуващия, като това е изключително и само брачен партньор, партньор в неформален брак или по граждански договор за партньорство, или дете, подкрепено от представянето на доказателства в подкрепа на семейните отношения (удостоверение за сключен брак, клетвена декларация за семейно партньорство, или удостоверение за семейно гражданско състояние), могат да използват допълнителните квоти за багаж чрез представяне на сертификат за наградата заедно с билета си. Не се допускат повече от тридесет килограма допълнително количество награден багаж  на полет и на членуващ или бенефициент от неговото семейство. Допълнителни наградни квоти за багаж не се допускат за специфичен багаж или за транспортиране на животни.

3.16
Наградни билети не могат да бъдат използвани за транспортиране на медицинска носилка, бебешки столчета, за съпровождане на деца от детегледачка или за получаване на допълнително място.

3.17 Награди от авиокомпании не могат да се наслагват за един и същи полет за един и същи членуващ или негов бенефициент.

3.18 Награди от партньори, които не са авиокомпании: всеки членуващ с достатъчен брой валидни мили може да се възползва от една награда за него или за други лица, определени от членуващия при условията и при спазване на ограниченията, оповестени на членовете. Членове обаче не може да се възползват напълно безплатно от награда под форма, различна от услугите на авиокомпаниите, освен ако  ако той или тя вече е спечелил наградни мили от партньор, предоставящ съответната награда. Всеки получател на наградата трябва да отговаря на законовите изисквания за използването на желаната услуга (напр. възраст, шофьорска книжка) и трябва да спазва условията, определени от съответните партньори, по-специално по отношение на плащанията на депозит при резервации с партньорите.

4. Разни

4.1 Настоящите Общи условия обезсилват всички предишни документи, които съдържат такива клаузи и условия.
начало на страницата